Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţia fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei.

La simpozion au participat cadre didactice din 29 de raioane ale republicii, formatori naţionali, specialişti de la Ministerul Educaţiei, reprezentanţi ai direcţiilor raionale şi municipale de învăţământ, oaspeţi din România.

Plenara evenimentului a elucidat problemele și oportunitățile implementării evaluării criteriale prin descriptori în clasa I, astfel încât participanții au avut posibilitatea de a recepționa un șir de răspunsuri privind posibilele dificultăți precum și nevoile de consultanță și asistență metodologică.

Au fost prezentate 14 activități de tip master-class, având obiectivul de utilizare coerentă a criteriilor de evaluare, a metodelor, tehnicilor şi instrumentelor de evaluare, în contextul ECD. În cadrul sesiunii de master-class fiecare participant și-a ales 2 lecții pentru clasa I, la următoarele discipline școlare: limba română, educaţie artistico-plastică, matematică, educaţie muzicală, educaţie tehnologică, educaţie moral-spirituală. Scenariile didactice de master-class au fost structurate pe principiile ECD cu inserții de metode, procedee și instrumente specifice. Fiecare master-class a prevăzut și etapa de extindere, în care s-au discutat posibilitățile de implementare a evaluării criteriale.

Sesiunea de discuții și dezbateri a fost organizată pe 5 secțiuni și a urmărit analiza reflectiv-critică şi formularea judecăţilor de valoare privind implementarea ECD, fiind construită pe reperele: avantaje și dezavantaje ale ECD; utilizarea eficientă a instrumentelor de evaluare criterială pin descriptori; comunicarea cu părinții în implementarea ECD; procesarea și interpretarea datelor evaluării: tabelul de performanță, portofoliul de performanță, registrul de monitorizare a performanțelor. În cadrul secțiunilor, este de remarcat participarea activă a unor învățători din republică, care au o excelentă practică de procesare și interpretare a datelor evaluării, fiind propuse spre dezbatere auditoriului. Carnetele de dialog au constituit prilej de discuție constructivă, iar convingerea că este o metodă eficientă a fost susținută de câteva învățătoare care au prezentat secvențe de colaborare cu părinții. Într-una din secțiuni au fost elaborate condițiile psiho-pedagogice de realizare a fișelor de autoevaluare. Cele mai multe probleme s-au constat în jurul deficitului de timp necesar pregătirii materialelor didactice specifice ECD, dar și neîncrederii în posibilitatea de a aprecia fiecare elev pe potriva principiilor ECD. Răspunsurile au fost susținute de recomandările experților IȘE care au fost fundamentate pe principiul pozitiv al educației, principiul succesului, participării active a elevilor în propria evaluare precum și perspectiva confidențialității, care constituie o terapie psihologică pentru școlarul mic și motivarea intrinsecă.

Ședința plenară finală a adunat impresii generale pozitive și a reconstituit beneficiile simpozionului pentru dezvoltarea competențelor profesionale în contextul problemei discutate. Participanții și-au exprimat mulțumirile și doleanțele de a fi organizate astfel de evenimente cât mai des pentru cadrele didactice, or, tocmai această perspectivă praxiologică clarifică lucrurile și încurajează în munca cotidiană.

 

 

Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Evaluarea criterială prin descriptori: provocări şi oportunităţi a fost tema abordată în cadrul Simpozionului Ştiinţifico-Pedagogic Internaţional ce a avut loc la 5 decembrie curent în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei.